lördag 31 januari 2009

Resultat januari

Efter en titt i portföljen kan jag konstatera att mitt resultat under januari månad är 0,12% plus. Mot bakgrund att OMX har gått ner -5,9% så är det ändå en godkänd insats tycker jag. Första månadens stora vinnare för mig nu är Carlsberg +17%, Peab +27% och Unibet +17%. Man kan ju då undra vad i hela fridens namn som har hänt med resten av portföljen eftersom det blev nollresultat. Ett relativt stort innehav i Pfizer har haft sin inverkan. En riktig misstajming i BE Group -26% är också en bov i dramat. Vidare så har mina fonder inte gått så otroligt bra heller. 

Det blir spännande att se vad februari har i sitt sköte. Hoppas alla ni andra där ute har lyckats minst lika bra som jag (så ni i alla fall har sluppit se era pengar minska). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar